Volte6

Kdo jsme

Občanské sdružení Za zdravé město bez kamionů ve Velké Bíteši hned od svého vzniku v roce 2007 vstoupilo aktivně do místní komunální politiky. Bezprostředně po založení bylo iniciátorem úspěšného referenda proti nevhodnému řešení silničního průtahu městem, připravovaného tehdejším vedením města.

V období let 2010 až 2022 zástupci sdružení, zvolení v jednotlivých volebních obdobích do samosprávy města, rozhodujícím způsobem přispěli k projektovému řešení i samotné realizaci všech investičních záměrů a projektů v našem městě. Současně pozitivně ovlivňovali i další oblasti společenského dění a života ve městě. Během celého dvanáctiletého období působil na pozici starosty města kandidát našeho sdružení Ing. Milan Vlček.

Pro komunální volby 2022 sdružení připravilo volební kandidátku, složenou z osob s vysokým morálním kreditem, kteří v dalším čtyřletém období chtějí svou prací podpořit rozvoj našeho města. Lídrem kandidátky a kandidátem sdružení na budoucího starosty je opět Ing. Milan Vlček. Na kandidátní listině nechybí ani členové současné rady města Jan Vrba, Alois Špaček a Bc. Jiří Dohnal, či současní zastupitelé města Mgr. Pavel Holánek a MUDr. Svatopluk Horek. Z uvedeného důvodu předstupujeme před komunálními volbami před Vás s prosbou o podporu sdružení a Vaše hlasy pro celou kandidátku. Ty budou znamenat podporu našemu sdružení a jeho volebnímu programu. Současně budou potvrzením, že cesta vývoje města, která byla započata po roce 2010 včetně změn, uskutečněných v končícím volebního období, je při hlasování Vaší volbou.

Vzhledem k existenci osmi volebních kandidátek ve městě se při hlasování ve volbách jeví jako nejracionálnější cesta podpory sdružení odevzdání Vašeho hlasu celé kandidátce a tím pádem všem kandidátům Občanského sdružení Za zdravé město bez kamionů. Díky takto získanému většímu početnějšímu zastoupení našich kandidátů v novém zastupitelstvu budeme mít možnost lépe prosazovat budoucí záměry našeho volebního programu.

Dosavadní dokončené projekty stejně jako nově připravované záměry, z nichž nejvýznamnějšími budou projekt domova seniorů v lokalitě U Stadionu a revitalizace městské polikliniky, rozšíření fotbalového a sportovního areálu U Stadionu, dokončení obchodní zóny při ulici Vlkovská, pokračování silničního obchvatu města nebo pokračování revitalizace části centra města „Bítešské dvory" za radnicí a mateřskou školou, jsou pro Vás dokladem správnosti Vaší volby a podpory našeho sdružení v nadcházejících komunálních volbách 23. a 24. září 2022.

Za volební tým sdružení
Karel Navrátil, předseda sdružení
Ing. Milan Vlček, místopředseda sdružení

Komunální volby 2022

POKRAČOVÁNÍ PRÁCE PRO ROZVOJ MĚSTA A JEHO OBČANY je společným mottem pro kandidáty sdružení pro komunální volby 2022.
Kandidáti sdružení do komunálních voleb 2022

Volební období 2018 – 2022

Sdružení ve volbách velmi slušně uspělo a obsadilo 5 míst v zastupitelstvu města, opět včetně pozice starosty města. Rada města byla obsazena 2 členy z kandidátky našeho sdružení. Zastupitel a radní města Zdeněk Řezáč na základě svého rozhodnutí v průběhu volebního období (2020) z pozic odstoupil a na obou postech ho následně nahradill Bc. Jiří Dohnal
Naši zástupci v orgánech města:

  • Ing. Milan Vlček - starosta města
  • Alois Špaček ml. – radní města
  • Zdeněk Řezáč – radní města 2018 - 2020
  • Bc. Jiří Dohnal – radní města 2020 - 2022
  • MUDr. Svatopluk Horek – zastupitel města
  • Mgr. Pavel Holánek – zastupitel města

V minulém volebním období 2018 - 2022 jsme pomohli připravit a realizovat zejména tyto projekty:

  • revitalizace základní školy Tišnovská
    01 ZS_Tisnovska

 

 
  • rekonstrukce a rozšíření mateřské školy na Masarykově náměstí
    02 MS

 

 
  • obchodní zóna se supermarketem LIDL
    04 LIDL

 

 
  • domov pro seniory
    05 DPS

 

 
  • silniční obchvat mezi Rasovnou a Krevlicemi
    03 Obchvat_Rasovna_-_Krevlice
 
  • rekonstrukce ulice Rajhradská
  • rekonstrukce částí ulic Nová Čtvrť, Tyršova
  • rekonstrukce městské knihovny
  • výměny výtahů v bytových domech U Stadionu a na městské poliklinice
  • investice na fotbalovém stadionu
  • přechody pro chodce Tišnovská, Pod Hradbami, Karlov
  • výměna a doplnění autobusových čekáren ve městě a městských částech
  • investice u kulturního domu na Vlkovské ulici
  • únikové schodiště mateřské školy U Stadionu
  • akustické úpravy tělocvičny základní školy Velká Bíteš
  • workoutové hřiště na Družstevní ulici
  • multifunkční hřiště s umělým povrchem U Stadionu
  • provedení veřejného osvětlení ulic Za Potokem, Strmá, Karlov
  • oprava obecních budov a provedení veřejného osvětlení v městských částech
  • oprava komunikace a obratiště Jestřabí
  • chodník Ludvíkov
  • oprava cesty mezi místními částmi Holubí Zhoř a Jáchymov
  • vodovod Košíkov

Z nejvýznamnějších dopravních staveb ve městě se realizovaly:

  • Stavba prvního úseku silničního obchvatu města Velká Bíteš (severozápadní úsek od krajské komunikace II/379 u Rasovny po státní silnici I/37 u Krevlic)
  • Rekonstrukce a rozšíření ulice Rajhradské včetně provedení nového přechodu na ulici Jihlavská a Rajhradská a inženýrských sítí (ve spolupráci s Krajem Vysočina)
  • Rekonstrukce ulice Nová Čtvrť – 2.etapa

Volební období 2014 – 2018

Na sestavení kandidátky pro volby do městského zastupitelstva v říjnu 2014 se členové sdružení rozhodli s ohledem na nutnost dovést úspěšně do konce zahájené zásadní změny ve směřování města ve všech jeho oblastech, mimo jiné i na úseku dopravy a dopravních staveb. Na kandidátce se opět nově objevili občané, kteří byli ochotni pracovat v rámci našeho názorového proudu a sdružení ve prospěch města Velké Bíteše a jeho občanů.
Sdružení ve volbách uspělo zřetelně více než ve volbách 2010 a obsadilo 6 míst v zastupitelstvu města, opět včetně pozice starosty města. Sedmičlenná rada města byla většinově obsazena 4 členy z kandidátky našeho sdružení.

Naši zástupci v orgánech města:

  • Ing. Milan Vlček - starosta města
  • Karel Navrátil – radní města
  • Alois Špaček ml. – radní města
  • Zdeněk Řezáč – radní města
  • MUDr. Svatopluk Horek – zastupitel města
  • Marie Cahová – zastupitelka města

Za období 2014 – 2018 se podařilo, kromě jiných projektů, v oblasti dopravy připravit dva úseky městského obchvatu, a to severozápadní (SZO) a 1. část jihovýchodní (JVO), do fáze vydaného platného územního rozhodnutí.

Z nejvýznamnějších dopravních staveb ve městě se realizovaly:

  • Rekonstrukce komunikace Pod Hradbami – Na Valech, a to včetně kruhové křižovatky s ulicí Růžová u Masarykova náměstí (ve spolupráci s Krajem Vysočina)
  • Oprava komunikace I/37 Jihlavská, úsek kpt. Jaroše (ve spolupráci s ŘSD)
  • Oprava komunikace I/37 Jihlavská, úsek Lánice (ve spolupráci s ŘSD)
  • Oprava komunikace Lánice (od Mejta) – Masarykovo náměstí (ve spolupráci s Krajem Vysočina)

Dále byly realizovány tři přechody pro chodce v Lánicích a dynamický semafor na Jihlavské ulici.

Volební období 2010 – 2014

Členové občanského sdružení rozhodli většinově o sestavení kandidátky pro volby do městského zastupitelstva v říjnu 2010. Na kandidátce se kromě členů sdružení objevili i občané, kterým byly myšlenky sdružení blízké, a to nejen v oblasti dopravy, ale rovněž v dalších oblastech života města Velké Bíteše a jeho občanů.
Sdružení ve volbách uspělo a obsadilo 4 místa v zastupitelstvu města včetně pozice starosty města

Naši zástupci v orgánech města:

  • Ing. Milan Vlček - starosta města
  • Karel Navrátil – radní města
  • Jan Pavlíček – zastupitel města
  • Alois Špaček ml. – zastupitel města

Za období 2010 – 2014 se podařilo, kromě jiných projektů, v oblasti dopravy odsouhlasit s ŘSD změnu č. 6 ÚP se zapracovaným obchvatem a vymazáním původní trasy průtahu a zároveň zapracovat obchvat města Velká Bíteš do Zásad územního rozvoje Kraje Vysočina.
Byly zadány a zpracovány projekty pro územní řízení na dva úseky obchvatu (severní a jižní část) v kompetenci kraje Vysočina.

Podařila se vyjednat dohoda s krajem Vysočina na realizaci kruhové křižovatky Růžová/Na Valech. Toto řešení zvítězilo i přes finanční náročnost na výkupu dvou soukromých nemovitostí v prostoru plánované křižovatky. Byla zpracována projektová dokumentace uvedené stavby.

Z významnějších dopravních staveb ve městě se dále realizovaly:

  • Oprava komunikace Tišnovská (ve spolupráci s Krajem Vysočina a SVK Žďársko)
  • Oprava komunikace Vlkovská (ve spolupráci s Krajem Vysočina)
  • Oprava komunikace Nová čtvrť I. etapa
  • Oprava komunikace I/37 Jihlavská, úsek Za Loukama (ve spolupráci s ŘSD)

Byly osazeny měřiče rychlosti na vybraných vjezdech do Velké Bíteše a místních částí města, dále pak realizovány dynamické semafory na nových přechodech v ulici Vlkovské a v Lánicích a osvětlení přechodu ulice Jihlavské u křižovatky s ulicí Pod Spravedlností.

Nejvýznamnější stavbou končícího volebního období 2010 – 2014 byla však Rekonstrukce Masarykova náměstí. Stavba svým výsledkem přesvědčila naprostou většinu bítešských občanů o správnosti rozhodnutí rekonstruovat po šedesáti letech centrální prostor našeho města. Zásadní podíl na nastartování rekonstrukce včetně získání dotací z evropských fondů a její realizace měli zástupci občanského sdružení Za zdravé město bez kamionů ve vedení města, kteří se v pozici starosty (Ing. Milan Vlček) a radního (Karel Navrátil) aktivně podíleli na jednotlivých fázích přípravy a vlastní výstavby akce. Tato nadčasová stavba potvrdila oprávněnost účasti zástupců našeho sdružení ve vedení města.

KRÁTKÁ REKAPITULACE NEPŘÍLIŠ DÁVNÉ HISTORIE ŘEŠENÍ OTÁZKY TRANZITNÍ DOPRAVY VE VELKÉ BÍTEŠI VEDENÍM MĚSTA V OBDOBÍ PŘED ROKEM 2010.
1976

  • Poslední zásadní změna územního plánu (dále ÚP)

2000

  • Město zpracovává nový ÚP
  • Informace o možnosti vyjádřit se pouze formou úřední desky
  • Vlastníci v této fázi připomínkování ÚP dostávají informaci, že vyjadřovat se k průtahu nemají z důvodu strategického zájmu radnice, v případě nesouhlasu jim pozemky budou vyvlastněny
  • 2001
  • ÚP je schválen a nesouhlasné připomínky k průtahu jsou zamítnuty
  • Následoval souhlas města na ŘSD s vypracováním dokumentace průtahu
  • říjen 2004
  • ŘSD se pokouší získat souhlasy občanů s dočasnými nebo trvalými zábory pozemků
  • Teprve nyní se občané dovědí o zamýšleném průtahu včetně dokumentace
  • Vlna nesouhlasu s komunikací, vznik petičního výboru
  • Probíhá podepisování petice, během dvou týdnů získáno 729 podpisů
  • listopad 2004
  • 15.11.2004 je petice odevzdána na radnici, s výsledkem petice je seznámeno ŘSD (pro vysvětlení – petici jsme odevzdávali tak brzo proto, že jsme respektovali termín, ve kterém se občané měli souhlasně či nesouhlasně vyjádřit k prodeji pozemků)
  • prosinec 2004
  • 6.12.2004 se koná veřejné zastupitelstvo, na popud občanů je jako bod programu zařazeno projednávání průtahu

Výsledek:

  • 1. slib zastupitelstva, že do konce roku 2006 nebude průtah v žádném případě podporovat
  • 2. slib zastupitelstva, že osloví nezávislé projektanty v oboru dopravního inženýrství a zadá vypracování studie alternativního velkého obchvatu
  • ŘSD vzhledem k velkému počtu nesouhlasných stanovisek zastavuje jednání o výkupech pozemků.
  • 2005
  • Město zadává vypracování studie velkého obchvatu

04/2006

  • Radnice představuje studii velkého obchvatu (zvlášť pro zastupitelstvo a zvlášť pro petiční výbor) a prezentuje ji jako neproveditelnou
  • Ještě před koncem volebního období se starosta Miroslav Báňa pokouší na radě města (přes slib daný občanům celým zastupitelstvem) prosadit do programu zastupitelstva bod projednávající vybudování průtahu

12/2006

  • Po volbách vyvoláno jednání mezi ŘSD, městem a zástupci petičního výboru (z celkového počtu 21 zastupitelů se jich zúčastnilo cca 5 - neomluvitelná neúčast zastupitelů města na tak důležitém jednání - tj. budou rozhodovat o problému bez přímých informací)

02/2007

  • 5.2.2007 se vedení města opět pokouší o schválení realizace části původní trasy průtahu pod názvem "Přeložka kpt. Jaroše" na veřejném zastupitelstvu
  • Silný odpor odpor občanů proti starému nekoncepčnímu dopravnímu řešení „vyřešilo" vedení města vyhlášením referenda k dané záležitosti

03/2007

  • Stávající podmínky procentuální účasti občanů v referendu pro jeho platnost a nutnost získání většinové podpory jsou zásadním motivem občanů k nastartování nebývalé společenské aktivity. Jako reakce na všechny tyto události bylo nespokojenými občany založeno OBČANSKÉ SDRUŽENÍ ZA ZDRAVÉ MĚSTO BEZ KAMIONŮ

05/2007

  • 25.5.2007 uskutečněno referendum, jehož výsledkem bylo jednoznačné odmítnutí průtahu veřejností
  • Po referendu – vedením města zadána a zpracována studie obchvatu včetně výškopisů jako podklad pro zanesení do ÚP
  • Změna č. 5 ÚP - konečné odsouhlasení trasy obchvatu, její zanesení do ÚP

Občanské sdružení Za zdravé město bez kamionů bylo založeno v roce 2007 jako reakce na všechny výše popsané skutečnosti. Bylo hlavním iniciátorem diskuse a následného referenda o přeložce silnice I/37 v květnu 2007. V něm bylo prostřednictvím hlasů občanů odmítnuto nekoncepční dopravní řešení radnice.

Cílem sdružení bylo pracovat ve výboru pro územní plánování při zastupitelstvu města a mít tak možnost podílet se na změně územního plánu, a to především zapracování studie obchvatu města a zároveň, jak požadovalo ŘSD, odstranění plánované přeložky z ÚP.

Dlouhodobým cílem sdružení bylo podílet se na rozvoji města, a to účastí zástupců a příznivců sdružení ve volených orgánech města. Svoji první samostatnou kandidátku sestavilo sdružení pro komunální volby 2010. Lídrem kandidátky a uchazečem o post starosty města se stal Ing. Milan Vlček.

Děkujeme za vaši důvěru a podporu

Volte 6

Nahoru